6 Reasons to Train in Fasting State

SPA: Holas!
El entreno en ayunas es un método que tiene la misma cantidad de adeptos como de gente en contra.
Sin entrar demasiado en detalles, me parece una buena opción siempre y cuando se sigan unas pautas de entreno y se acople al nivel de cada persona.
Aquí os dejo 6 Razones para Entrenar en Ayunas, sin tocar ninguna caracterísitca técnico-científica:

  1. Motivación. Afrontar el día con una sesión en el bolsillo te hace estar más motivado para comerte cualquier reto. Vamos!
  2. Productividad. Después de un entreno estás más activo, atento y productivo. Céntrate!
  3. Salud. Activar el cuerpo y pegarte un buen desayuno. Evitar el “café y bollo” y salir pitando. Tu metabolismo lo agradecerá. Siéntete Mejor!
  4. Actitud. Madrugar y ponerse las zapatillas persiguiendo el amanecer. Tener esa actitud de hacer que las cosas sucedan. Hazlo!
  5. Creatividad. A partir de unos minutos, tu cabeza empieza a despertar y las ideas a fluir rápidamente. Aprovéchalo!
  6. Estilo de Vida. Introdúcelo como una rutina y cuando te des cuenta no podrás dejarlo. Engancha!

Cuáles son tus razones para entrenar antes de empezar el día? Estás a favor o en contra?

ENG: Hi!
Training in fasting state is a method with loads of followers but also with people against.
I don´t want to dig deeper in technical details, only to highlight that this kind of training should be done with some safety rules and addapted to each person.
Find below a list of 6 Reasons to Train in Fasting State, nothing technical or physiological:

  1. Motivation. Face the day with one session in the pocket make you be more motivated to bitte any challenge. Go!
  2. Productivity. After a training, you are more active and better in your work. Focus!
  3. Health. To move your body and keep the routine of have a good breakfast instead of a coffee and muffin to go. Feel Better!
  4. Attitude. Wake up early, put on the runners and chase the dawn. Attitude to make things happen. Do it!
  5. Creativity. After several minutes with the head still sleeping, your mind starts to generate electric impulses and to draw ideas. Draw!
  6. LifeStyle. Introduce it as a routine and it will be difficult to leave. Its so addictive!

What are your reasons to workout at the first hour of the day? Do you support it?

Cheers,
DaNi JuaN

Advertisements

2 thoughts on “6 Reasons to Train in Fasting State

  1. A mi me gusta sobre todo en invierno, cuando te levantas helado, te pones las zapas y arreas. Empiezas el día entrando en calor, no pasas frío en todo el día.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s