TrainingTips: 2 Must

SPA: Holas!
Quizás muchas veces o puede que solo algunas, hayáis oído eso de “descansar es igual de importante que entrenar“. De hecho, así es. 
El cuerpo necesita para mejorar, entre muchos otros factores, dos que me gustaría resaltar de manera muy general:

  • Entrenamiento. Planifica bien en función de tus objetivos, divide las sesiones de manera que hagas hincapié en cargar cuando de verdad te toca y trabaja respetando los ritmos/intensidades propuestos.
  • Descanso. Para cuando te toque, del todo. Disfruta de otras cosas que te hagan feliz y deja que el cuerpo se recupere y asimile las cargas.

Si entrara más en detalle, tendríamos que ver muchas otras variables, como son principios como el de nivel de carga y supercompensación, pero no es el objetivo de este post.

A menudo, los deportistas de largas distancias NOS obsesionamos y creemos que cuanto más entrenemos más fuertes y mejor vamos a llegar al objetivo/s de la temporada. Olvídate.
Entrena duro cuando te toque, largo cuando lo diga tu planificación, libre y sin seguir ningún numerito cuando te lo pida la cabeza y descansa cuando te lo indique tu plan o te sientas cansado física y mentalmente.

Mejorarás tu forma física, disfrutarás más y tu cuerpo te lo agradecerá.

Y tú, Eres de los que para o no perdonas un día?

ENG: Hi!
May you listened this common quote “Rest is as important as training”. Indeed, it is. 
Our body needs to improve, besides other factors, a couple of them that I would like to highlight:

  • Training. Draw your plan depending of your season goals, divide sessions keeping in account to share the volume and intensity properly and workout aligned with the pace and also the intensity.
  • Rest. When your plan says “Rest”, do it. Enjoy doing other things that make you happy and give the chance of recovery to your body.

If I dig deeper, we should have in account many other important factor to control, as quantification of the charge and also supercompensation, but this is not the post. 

Oftenly, long distance athletes (me included) are obsess with the idea that we are not going to arrive in the best shape to the race if we miss a training or with the thought that if we train even tired or in the rest days, we will be able to go a step further in our shape. Forget it.
Train hard, long when you should, push strong in the key days, do whatever you want when your body shout you that and rest when your plan advice or simply when you are tired not only physical but also mentally.
You will improve your shape.

And you, Do you stop in your rest days or rest is not included in your dictionary?

Cheers,
DaNi JuaN

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s