TRAINING 2014: 24 to 30 March

ENG: Hi!

Here we go again, with a new week finished and a huge + extremely tired smile in my face =)

This week, the goal was to rise a level up in terms of volume, thats means hours of training, but also in intensity, leading my heart beating to a more demanding pace in some of the sessions, with averages of 155 b/m.

To achieve this purpose, I was training at least 2 times per day, as usual trying to accumulate fasting sessions in the early morning, because I really feel that works great not only to improve my shape but also for the weight control and timimg discipline.

The Running was great, and this word is huge and so important for me, after a lot of weeks with a terrible pain and almost out of the path.
I made a “hard” training test on Wednesday, with 3×1.000/1’30” and 5×400/1’30”, pausing the chrono in 3’30” in the 1k sets and 1’15” in the 400m, and with the sensation that I could push a little bit more. It would be no a time to be super happy and it´s far away of a decent shape, but taking in account the injury, im very happy with the result =)

Regarding the Bike, a lot of roller during the week and an amazing riding across Bayern on Saturday. A windy but sunny day, going in TT during 40k and testing our current shape. Better results than expected, moving on faster than ever.

The Swimming, special mention to the “catch up game” of Tuesday, with a 30x50m/5′‘, where Carlos give me 30” of advantage and I was surprisingly able not the be catched up from him after the 30 sets =)
I´ve to say that I was not very excited in the beginning with the idea, but it´s true that I pushed an extra level to mantain the distance, thus in the end was double positive: Shape improvement + Motivation.

Saturday’s brick trainings are back. Yesterday the session was [90k bike+10k run] with Carlos and David. During the bike, the training was split in [25k warm up + 40k on TT, race pace (average 37-38 K/h) + 25k easy] and in the running [9k on 4’09” + 1k easy].
In the evening, an easy swimming to stretch and relax, of 2.000m non stop sliding, using pull+paddles in some parts.
Overall, it was a definitely test to check my knee’s performance, and eventually we achieved an unexpected great timing split.
Maybe one of the best trainings (in pace/sensations) that I have never did before =)photo3photo2

Here the summary:

Monday: Bike [45′] + Run [10k]
Tuesday: Bike [45′] + Swim [3.000m] with 30x50m/5” z4
Wednesday: Gym [45′] strenght + Run [10k] with (3×1000 + 5×400)
Thursday: Bike [45′] with 4x(3’competition pace+2′ hilly+2’easy) + Run [13k]
Friday: Swim [2.200m] drills + Run [10k] con 4×2.000/2′ competition pace
Saturday: Bike [90k] + Run [10k] + Swim [2k] – Transition Bike-Run, with 40k on TT and Running on race pace
Sunday: Swim [3.100m] – Cramping show
TOTAL: Sw [11,3k] + Bi [165k] + Ru [53k] + Gym [50′]

And…that’s all folks!
Have a great week guap@s!

photo1

Relax is also an important part of Training

Cheers,
Dani Juan

SPA: Holas!

Otra semana más acabada con una buena suma de kilómetros y horas en el cuerpo. Cansado pero feliz =)

Mi objetivo de la semana era el de sumar más volumen de entrenos y además empezar a meter sesiones de calidad, para ir cogiendo algo de chispa.

Para conseguirlo, he estado entrenando al menos dos veces al día, siguiendo con las sesiones en ayunas que también me sientan y que me aportan tanto una buena dosis de base para competir así como una buena forma de controlar el peso. Además, de seguir con esa rutina de madrugar más de la cuenta, que al final se traduce en disciplina para el resto de cosas.

La Carrera ha ido genial, sumando kilómetros y metiendo por primera vez series rápidas a buen ritmo en 2014.
El miércoles hice un buen test, con un 3×1.000/1’30” a 3’30” seguido de un 5×400 a 1’15”. No es para tirar cohetes pero valorando el tiempo que estaba sin correr y que aún me quedaba gasolina para bajar un poco el tiempo por serie, no puedo estar más contento =)

La Bici, mucho rodillo durante la semana,

La Natación ha estado bien, con un “juego de persecución” que hicmos el Martes en el bloque de 30x50m/5”, donde Carlos me dió 30” de ventaja y, bajo todo pronóstico, fui capaz de que me tocara los pies (aunque me recortó 15”).
Al principio no estaba muy contento con la idea, pero es cierto que me hizo tener que poner el 110% física y mentalmente, no poder acomodarme en el drafting y llevarme un buen dolor de dorsales a casa! Motivación por un tubo ^^

Las Transiciones de los Sábados han vuelto. Ayer la sesión estuvo compuesta por [90k bike+10k run] con Carlos y David. En la bici, partimos el entreno en [25k calentamiento + 40k acoplados a ritmo alto (37-38 k/h de media) + 25k fáciles] y en la carrera fueron [9k a 4’09” el k + 1k recuperar].
Por la tarde, una sesión de natación con 2.000m deslizando y recuperando de la paliza de la mañana.
En general, la sesión era una prueba de fuego para ver que la rodilla funcionaba viniendo de la bici (la última vez peté en la transición) y cuando terminamos y pasé los tiempos del garmin al ordenador, comprobé que quizás haya sido uno de los mejores entrenos que he hecho (no en horas, sino en sensaciones/intensidad) =)

Un saludo,
Dani Juan

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2 thoughts on “TRAINING 2014: 24 to 30 March

  1. Genial!! sobre todo lo de “ir cogiendo algo se chispa” 🙂 sabes que mi tierra es la de la chispa??? = Orense
    Sigues a buen ritmo de entrenoS

    Abrazo!!!

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