TRAINING 2014: 12 to 18 May

ENG: Hi!

Last Peak of this first part of the season done!
The Competition is about to kick off and the big volumes seems are successfully completed =)

We follow the guidelines of the last Peak weeks, with some bricks trainings and highlighting the intensity instead of the volume.
In terms of sensations, the feeling was a permanent soreness in the whole body, sweating each set and only being able to overcome the trainings with our 120%.
I think it was the most mental block of the season, fighting every morning at 5.45am to wake up, jump out of the bed and start a new session. But Im sure it will worths!!

The Swimming, with a perfect combination of medium sets (200 and 400’s m) and fast ones (50m), reaching not only competition pace but also analactic training zone.

The Bike, with a great brick session on Monday, feeling recovered after the long saturday session and the spinning usual session, that makes us sweat so much, but let us to push harder than in the road.

The Running, focused in bricks, sets and short rest in between. Getting some speed though.

And the Transition of Saturday, was switched by a 3k race pace in the morning and 20k of running in the afternoon, in around 1h20′, so not bad at all.
The bike was missed, but first I felt tired and second the weather was not really attractive, so in the end I decided to listen to the common sense and not to ride.

Here the summary:

Monday: Brick: Bike-Run 3x(8’bike+8’run). No rest
Tuesday: Swim [3.500] with 10×200/20”
Wednesday: Strength [60′] +Run [8k] with 8×800/1′
Thursday: Brick: Bike [40k] + Run [8k] with 2×2.000/1′
Friday: Swim [2k] with 16×50/15” – fire
Saturday: Swim [3.000]+ Run [20k] – Half Marathon Pace 1h25′
Sunday: Swim [3.000] with 4×200/20” + 6×100/5” + 4×50”/10”
TOTAL: Sw [11.5k] + Bi [60k] + Ru [40k] + Gym [60′]

Cheers,
Dani Juan

SPA: Holas!

Último Pico de esta primera parte de la temporada hecho!
La Competición está apunto de empezar y parece que hemos conseguido entrenar en los momentos claves como tocaba =)

Hemos estado siguiendo la misma línea de entrenamientos de este último bloque, con mucha transición, menos volumen pero mucha más intensidad.
Además, el cansancio ha hecho que haya sido un mesociclo mentalmente muy duro, teniendo que sobreponerse al cansancio, las pocas ganas de entrenar y el ímpetu por comer a todas horas.

La Natación ha sido una combinación perfecta entre series medias (200 y 400m) con series cortas a tope (50m), lo que nos ha hecho trabajar la zona 5 y subir pulsaciones en el agua (esperemos que ayude en las salidas!)

La Bici, con una sesión muy buena el Lunes con transiciones rápidas a carrera y la de spinning del Jueves, que nos permite empujar más que lo que somos capaces en la carretera.

La Carrera, principalmente centrada en transiciones y series, salvo la carrera de Sábado después de la bici.

La Transición de Sábado, la sustituimos por 3k de nado seguido, a ritmo de competición y unos 20k por la tarde de carrera, en 1h20′ más o menos, por lo que no estuvo mal.
Lo cierto es que no me sentía con muchas fuerzas el Sábado, me encontraba falto de energía y mentalmente cansado, así que decidí no salir en bici en un día nublado y frío. Ya tocaba escuchar al cuerpo.

Un saludo,
Dani Juan

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